De vakantiebestemming wordt steeds meer in overleg met onze jongens bepaald. We willen dit jaar allemaal graag nog een keer naar Amerika. Bij KLM zien we in februari tickets naar Boston voor 325 euro per persoon. We hakken de knoop snel door en kunnen vanaf dan langzaam beginnen met de invulling van de reis. We besluiten een auto te huren, daar een tent te kopen en dan 3,5 week te kamperen!

De laatste week voor het vertrek is het nog even spannend of de vakantie kan doorgaan. Marloes scheurt haar enkelbanden en wordt helemaal ingetaped door de huisarts. Het is behoorlijk pijnlijk vooral 's nachts. Een kleine week later wordt het tape eraf gehaald en gaan we weer naar de huisarts. Het blijkt dat een deel van de pijn is veroorzaakt door een zenuw die bekneld is geraakt door het tape. Hoewel de huisarts niet kan vertellen hoelang Marloes op krukken moet lopen, besluiten we toch op vakantie te gaan. De pijn is minder en met de gekochte brace (voor half tien 's avonds besteld, elf uur de volgende dag geleverd) kan Marloes aardig bewegen. Gelukkig maar....

Lees hieronder ons reisverslag!

• Maandag, 7 augustus 2017

Dag 1 : Dusseldorf - Boston - Leominster

We staan vroeg op en rijden rond half zeven van huis richting Dusseldorf. Airport Dussseldorf bevalt ons altijd erg goed, parkeren bij de achterdeur, paar honderd meter lopen en we staan direct in de juiste terminal. Ik heb via de KLM vluchtassistentie aangevraagd…

• Dinsdag, 8 augustus 2017

Dag 2 : Leominster

Om vier uur vannacht zijn we allemaal klaar wakker. We hebben dan gelukkig wel een uur of zeven geslapen. Met wat brood en pindakaas stillen we de ergste trek en blijven in bed tot een uur of zes. Dan gaan de mannen op zoek…

• Woensdag, 9 augustus 2017

Dag 3 : Leominster - Ithaca

Iets na 7.00 uur zijn we klaar voor vertrek. Ik heb dan al heerlijk lang gedouched en de afwas gedaan en we hebben ontbeten met brood uit de nieuwe toaster, jam en koffie. We hebben de voordeur open zodat het brandalarm niet afgaat vanwege de rook…

• Donderdag, 10 augustus 2017

Dag 4 : Ithaca - Grand Island

Het slapen in de tent moet voor allemaal even wennen. We hebben thuis nog wel gekeken hoe de temperatuur 's nachts is, maar hebben het blijkbaar verkeerd ingeschat. We zijjn er vanuit gegaan dat het slapen in een lakenzak warm genoeg is met een fleecedeken als het echt nodig is. Dat was verkeerd gedacht…

• Vrijdag, 11 augustus 2017

Dag 5 : Grand Island - meadville

We slapen allemaal heerlijk tot een uur of vijf. Dan zijn we klaarwakker en dan gaat ook de wekker. We hebben besloten om heel erg vroeg naar de Niagara Falls te gaan om de drukte te vermijden. En we hebben gelezen dat de zonsopgang ook erg mooi is…

• Zaterdag, 12 augustus 2017

Dag 6 : meadville - Bedford

Best lekker slapen zo'n motel, maar kamperen is leuker. Voordeel is wel dat we er een ontbijtje bij krijgen. Toast, jam, bakje thee, het gaat er wel in. En er is een wafelmaker…

• Zondag, 13 augustus 2017

Dag 7 : Bedford - Luray

"Een geweldig ontbijt" zegt Jort, inclusief gebakken aardappels, vers fruit en vieze koffie. Na het ontbijt rijden we de stad nog even in. Een historische binnenstad zien we hier niet zoveel…

• Maandag, 14 augustus 2017

Dag 8 : Luray

Vandaag lekker de hele dag op de camping. We hoeven geen tent op te ruimen en kunnen lekker rustig aan doen. De jongens doen ook lekker rustig aan. Richard leest een boek en zit het liefst aan de picknicktafel. Ik lig het liefst, ook al gaat het met mijn enkel echt een stuk beter…

• Dinsdag, 15 augustus 2017

Dag 9 : Luray - Staunton

Als we wakker worden, valt de regen met bakken uit de lucht. De tent staat netjes, want binnen houden we het volledig droog! Terwijl ik binnen in de tent alles opruim, maken de mannen een ontbijt. De weersverwachtingen voor vandaag zijn niet best…

• Woensdag, 16 augustus 2017

Dag 10 : Staunton - Natural bridge

We zouden vandaag starten met onze trip op de Blue Ridge Parkway, maar Niels heeft het wel wat gehad met kronkelwegjes. De route wordt omgegooid en aangepast…

• Donderdag, 17 augustus 2017

Dag 11 : natural bridge - roanoke

Niels heeft vannacht best veel last gehad. We hebben goede kalmerende zalf mee en dat helpt steeds voor een paar uurtjes. Zijn schouders zijn de volgende ochtend niet vuurrood geworden, maar nog wel gevoelig. We maken gebruik van onze checkout time van 12.00 en doen heel rustig aan…

• Vrijdag, 18 augustus 2017

Dag 12 : roanoke - bluefield

Van een duurder hotel verwacht je automatisch ook een goed ontbijt, maar dat viel ons tegen. Geen toast, alleen een droge bagel. Gelukkig konden we wel een wafel maken. Wel hebben we heerlijk geslapen! Vooralsnog is ons goedkoopste motel in Bedford het meest schone, ruime en met de beste voorzieningen…

• Zaterdag, 19 augustus 2017

Dag 13 : Bluefield - Harmony

Bij dit motel geen ontbijt, dus dat regelen we zelf! Broodjes in de
    toaster, banaan, koffie, cereals, koude melk, ik maak er ook maar een
    buffetje van en dan kan iedereen het in bed opeten. We doen echt heel rustig aan, rond elf uur zijn we klaar voor vertrek…

• Zondag, 20 augustus 2017

Dag 14 : harmony - Twin lakes

We nemen afscheid van onze alleraardigste campinghouder. We zijn op de terugweg weer van harte welkom, maar dat laat onze route waarschijnlijk niet toe. Op naar Twin Lakes! In februari hebben we deze camping als eerste geboekt zodat we tijdens de eclips niet zonder zitten…

• Maandag, 21 augustus 2017

Dag 15 : twin lakes

"Today is THE day" is het eerste wat ik denk als ik wakker word en in het toiletgebouw is dat ook het enige onderwerp van gesprek. Toen we de tickets naar Boston boekten - gewoon omdat het een mooie prijs was voor tickets en ons de omgeving leuk leek voor een roadtrip - wisten we nog niet eens dat er een eclipse zou zijn…

• Dinsdag, 22 augustus 2017

Dag 16 : twin lakes - greensboro

Het voelt alsof we op de terugweg zijn. De zonsverduistering is ons laagste punt in South Carolina, nu moeten we weer richting Boston reizen. Hier hadden we nog geen enkele planning voor gemaakt en dat doen we vanochtend in grote lijnen…

• Woensdag, 23 augustus 2017

Dag 17 : greensboro - chesterfield

Het appartement bevalt echt super. Het ontbijt is "Grab your breakfast" en als we rond half negen een bakje koffie willen halen, is het meeste al op. Zelfs de koffie! We pakken een paar zakjes chocolademelk en vier mueslirepen en nemen een bekers heet water mee voor thee…

• Donderdag, 24 augustus 2017

Dag 18 : chesterfield

In het State Park is ook een zwembad. Gisteren hebben we hier kaartjes voor gekregen. Vanmorgen gaan we hier gelijk maar gebruik van maken. Het zwembad heeft een grote splashpool, twee baden van 3 en 5 ft en 2 glijbanen…

• Vrijdag, 25 augustus 2017

Dag 19 : chesterfield - springfield

We hebben het vannacht allemaal koud gehad. Gelukkig is daar de beste douche van onze hele vakantie, we knappen er allemaal van op! Zo uit je koude bed, een heerlijke warme douche, wat kan dat dan lekker zijn. Gelukkig is het heel rustig op de camping en staat er niemand te wachten voor het douchehokje…

• Zaterdag, 26 augustus 2017

Dag 20 : springfield (washington dc)

Het is prima slapen in de Extended Stay en de jongens halen samen bekers thee en mueslirepen van beneden. De rest vullen we weer zelf aan uit eigen voorraad. Het witte toastbrood hebben we een paar dagen geleden al in de ban gedaan, we hebben nu een 100% volkoren variant gevonden die we allemaal lekker vinden…

• Zondag, 27 augustus 2017

Dag 21 : springfield (washington dc)

's Ochtends gaan we weer met de metro richting het centrum van Washington met een serie dagkaarten op zak. We weten inmiddels de weg, kunnen de gestremde route ontwijken en staan dan zonder problemen voor het National Museum of Nature History. Ook een van de grootste natuurhistorische musea ter wereld…

• Maandag, 28 augustus 2017

Dag 22 : springfield - harrisburg

Na twee drukke en lange dagen is het lastig wakker worden. Pas om half tien zijn we startklaar. Als ik uitcheck, zorgt Jort dat we allemaal een grote beker thee of koffie mee kunnen nemen in de auto. Gisteravond heb ik online kaartjes geregeld voor Hersheypark. Een groot pretpark rondom het chocolademerk Hershey…

• Dinsdag, 29 augustus 2017

Dag 23 : harrisburg - scranton

Op een ontbijt hadden we eigenlijk niet gerekend bij dit hotel, maar het zat toch bij de prijs in. Dus de ochtend gestart met bakje havermout voor Richard, Niels en ik een warme wafel en Jort toast met jam. We weten eigenlijk niet wat we met de komende dagen aan moeten. We hadden besloten om een flink stuk te rijden en daardoor zouden we nog twee dagen op een Yogi Bear camping kunnen staan…

• Woensdag, 30 augustus 2017

Dag 24 : ...

• Donderdag, 31 augustus 2017

Dag 25 : Boston - Amsterdam

• Vrijdag, 1 september 2017

Dag 26 : Amsterdam - Dusseldorf

• We vinden het leuk om iets van je horen !

Lees de reacties in ons gastenboek of laat er zelf een voor ons achter.