Uitzicht op Blue Ridge Parkway

17 augustus 2017
Dag 11
Natural Bridge-Roanoke

Niels heeft vannacht best veel last gehad. We hebben goede kalmerende zalf mee en dat helpt steeds voor een paar uurtjes. Zijn schouders zijn de volgende ochtend niet vuurrood geworden, maar nog wel gevoelig. We maken gebruik van onze checkout time van 12.00 en doen heel rustig aan. Niels en ik doen nog een potje midgetgolf en gaan in de schaduw een uurtje in de WiFi- zone zitten. Richard maakt Jort om 9.00 uur wakker, die heeft heerlijk lang geslapen. Gisteravond is het voor de jongens laat geworden. De film begon pas om 8.45 uur en was rond half elf afgelopen. Daarna moesten we nog een behoorlijk eind lopen voor we bij de tent waren. Nog even Niels smeren, de dag doorspreken en toen pas slapen.

Terwijl wij in de Wifi-zone zaten, hebben Richard en Jort alles opgeruimd. Rond de middag rijden we dan de Blue Ridge Parkway op. De weg is een paar honderd mile lang, dus je kunt zoals we gisteren deden, makkelijk een stuk overslaan. De weg kronkelt en je mag er maar 35 mph rijden, dus het duurt bijna drie  keer zo lang als een andere route. Toch is het  fijn rijden. Het asfalt is superstrak en er rijden bijna geen auto's. Commercieel verkeer is niet toegestaan. Er zijn weinig tot geen restaurantjes of eettentjes langs de route. Peaks of Otter is een lodge waar je ook kunt lunchen. Dat doen we dan ook maar. We halen de gemiddelde leeftijd van de overige bezoekers flink omlaag. Het ligt prachtig aan een meertje, midden tussen alle bergen. We nemen allemaal een chicken sandwich en daar hebben we voorlopig even genoeg aan!

Buiten is het nog steeds verschrikkelijk warm en we stemmen unaniem voor een hotelovernachting. Via Booking.com is er nog voldoende te krijgen en zo kort voor aankomst zien we een paar mooie aanbiedingen. De jongens mogen kiezen. Ze kiezen voor een 'duur' hotel met binnenzwembad en ontbijt. Voor deze keer dan maar .... :-).

Bij de Walmart halen we eten. Niels en ik gaan 's middags samen nog even zwemnen in het binnenbad van het hotel en 's avonds gaan de jongens samen ook nog een keer. In de badkamer vonden we dit keer niet alleen shampoo en zeep, maar ook een badeendje. In het zwembad deden we verstoppertje met de badeend. 's Avonds veel tijd besteed aan het zoeken van een overnachtingsplek voor morgen. We komen er niet helemaal uit, maar wel de richting die we op moeten. Dus dan komt het altijd wel weer goed!

We hebben vandaag 80 mile gereden.
Overdag was het 33 graden. 's Avonds heeft het geregend en was er  onweer.