Zwembad hotel La Luna

22 augustug 2016
Dag 21
Mae Salong - Chiang Rai

Het is niet duidelijk of het hotel ook ontbijt serveert, we laten het erbij. We hebben onze eigen koffie en thee bij ons en nog wat cornflakes, crackers en appels. Ook heb ik gisteren een fles melk gekocht. De mannen vinden de melk hier superlekker, nog lekkerder dan thuis. We rijden vroeg weg voor ons doen, om half negen hebben we alles ingepakt, is het ontbijt op en kunnen we vertrekken. De auto moet vanochtend ingeleverd worden bij AVIS op de airport van Chiang Rai. In Chiang Rai zullen we twee nachten overnachten, voordat we weer naar Duitsland vliegen. Daar denken we nog maar niet al te vaak aan....

Het is druk op de weg. En er wachten veel mensen langs de kant van de weg. Ze zien eruit als landarbeiders, waarschijniijk plukken ze thee. We denken dat ze wachten tot ze opgehaald worden om te gaan werken. Bij AVIS zijn we zo klaar en gaan een bakje koffie drinken bij Black Canyon Coffee.  Na de koffie gaan we in de rij staan voor de taxi. De prijs valt ons heel erg mee en we stappen in. Het is nog maar 11.00 als we bij ons hotel aankomen. Gelukkig is 1 kamer al schoongemaakt en kunnen we er al gebruik van maken. Snel de tassen neerzetten en op onderzoek uit in de omgeving. Schuin tegenover zit de 7 Eleven en daar halen we een tosti. We kunnen er weer even tegenaan. Ook breng ik voor de laatste keer een kleine zak was naar de Laundry. Allemaal morgen en overmorgen nog een schone set kleding. De rest wassen we thuis wel weer!

Jort en Niels kunnen niet wachten om te gaan zwemmen. Onze bungalows liggen pal aan het zwembad. We hebben het weer super voor elkaar!

We weten niet echt wat we willen doen en gaan daarom maar naar de mall. We hebben een tuktuk met een chauffeur op leeftijd. De tuktuk slaat elke keer af als hij op wil trekken en ik heb medelijden met de man. Juist op het moment dat ik aan wil geven dat we wel verder lopen (en hij gewoon zijn geld krijgt), geeft hij aan dat we er zijn. We kijken om ons heen, maar zien geen winkelcentrum. Google Maps daarom maar aangezet om te kijken waar we dan wel zijn. We zijn bij de Night Bazaar! Maar daar is overdag niks te beleven. We houden een andere tuktuk aan en laten ons bij de mall afzetten. We doen een klein rondje door de mall en halen een broodje om te 'picknicken' bij het meetingpoint. Ook halen we nog een ijsje. Dan hebben we er wel weer genoeg van en laten ons weer naar het hotel brengen. De jongens gaan weer zwemmen en wij liggen wat lui op bed.

Om een uur of zeven heb ik wel zin om naar de Night Bazaar te gaan en de boys willen allemaal mee. De markt is vergelijkbaar met markten die we al eerder zagen. Toch is het wel gezellig om er wat rond te scharrelen. Er is live-muziek, het is er druk en we vermaken ons wel! Richard koopt een riem en ik had nog een boodschappenlijstje meegekregen vanuit Nederland. Ook dat is gelukt! Ondertussen even via de whatsapp overleggen over de aankopen en met een tas vol spullen gaan we tevreden weer naar het hotel.

Richard heeft nog een leuke film voor de jongens, ze kunnen vanuit bed naar de film kijken. Niels slaapt vanavond bij mij. Het is weer gaan stortregenen en van een paar meter rennen tussen de twee kamers is ie flink nat geworden. Ik zet een muziekje op en hij slaapt binnen no-time.