Lees hieronder ons reisverslag!

1. Dinsdag, 2 augustus 2016

Dag 1 : Frankfurt - Beijing

We mogen weer op reis! Het eerste halfjaar van 2016 was intensief. Richard heeft veel tijd gestoken in de aanpassing van onze tuin en de bouw van een schuur, ik ben naast mijn werk per 1 januari 2016 gestart als zelfstandige, Jort beleefde…

2. Woensdag, 3 augustus 2016

Dag 2 : Beijing - Bangkok

De volgende vlucht duurt voor ons allemaal lang, behalve voor Jort. Die slaapt van stijging tot daling, ruim vijf uur. We hadden er geen rekening meegehouden dat er ook nog tijdsverschil zit tussen Beijing en Bangkok…

3. Donderdag, 4 augustus 2016

Dag 3 : Bangkok - Chiang Mai

Niels is jarig en is vandaag 10 jaar geworden! We proberen er tussen het reizen door nog een feestelijke dag van te maken. We hebben allemaal best wat uren geslapen en ik word fit wakker. We hebben niet heel veel tijd, vakantie en dan toch gelijk weer haasten…

4. Vrijdag,5 augustus 2016

Dag 4 : chiang mai

We moesten gisteren aangeven wat voor ontbijt we willen en hoe laat we het willen eten. Ik dacht 8.00 uur is mooie tijd. Helaas slapen we allemaal nog en moeten we ons toch weer haasten voor het ontbijt. Dat doen we dus morgen niet weer. Jort en Niels krijgen zo uit bed nauwelijks een hap naar binnen…

5. Zaterdag, 6 augustus 2016

Dag 5 : chiang mai

We kunnen het wel, lang uitslapen. We werden tussen half tien en tien uur wakker en zaten om half elf aan het ontbijt in de tuin. Jort en Niels een bord vol toast met jam. Richard een omelet met toast en mijn bakje joghurt en ik een bakje muesli met fruit. Na het ontbijt lees ik op Twitter dat in Thailand Pokemon Go beschikbaar is gekomen. We hadden al eerder gekeken, maar zagen nog geen pokestops en gyms. Na vanochtend dus wel!…

6. Zondag, 7 augustus 2016

Dag 6 : Chiang Mai

Jort heeft koorts als we wakker worden en nog steeds veel keelpijn. Hij gaat na het ontbijt weer naar bed en we besluiten dat Niels en ik er samen een dagje op uit gaan. We laten ons door de songtaew van het hotel afzetten bij de Chiang Mai Zoo! Het is best een stuk rijden, we doen er ongeveer een uur over door het drukke stadsverkeer…

7. Maandag, 8 augustus 2016

Dag 7 : Chiang Mai - Pai

Het gaat goed met Jort en we kunnen zonder problemen verder! Een groot nadeel aan reizen vinden onze jongens dat we weer verder trekken. Ze vinden het dan zo leuk, dat ze niet weg willen. Zodra we dan weer in een nieuw hotel komen, slaat dat nadeel om in een voordeel. Elke nieuwe plek heeft wel iets wat ook erg leuk is. Ze zijn de vorige plek dan al snel weer vergeten…

8. Dinsdag, 9 augustus 2016

Dag 8 : Pai

Pai is leuk! En het hotel bevalt goed. Als de jongens na het ontbijt gaan zwemmen, gaan Richard en ik het stadje in. De warmte is goed te verdragen, toch zien we dat het 33 graden is. We kopen twee handdoeken, toch wel handig om bij je te hebben als we gaan zwemmen bij de watervallen! En we slenteren in een uurtje het hele stadscentrum door. Je ziet hier vooral …

9. Woensdag, 10 augustus 2016

Dag 9 : Pai - Mae Hong Son

We reizen vandaag verder naar Mae Hong Son. Een stadje tegen de Birmeese grens aan. Een route van ruim 100 kilometer. In Pai gaan we eerst nog naar de Pai Canyon wat gisteren door de regen niet gelukt was. Het ziet er prachtig uit, ook zonder een zonsondergang en we zijn weer bijna alleen. Het is geen wandelroute voor watjes en als je last van hoogtevrees hebt, dan is het ook geen aanrader…

10. Donderdag, 11 augustus 2016

Dag 10 : Mae Hong Son

We slapen niet al te best door alle natuurgeluiden en de warmte. We ontbijten samen met een ander Nederlands stel en de jongens nemen een duik in het zwembad. Na de koffie ga ik met de jongens een pokemon-wandeling maken van zo'n vijf kilometer. Ze willen heel graag alleen en beloven echt goed uit te kijken, maar we doen het toch maar niet. Ik beloof dat ik er achteraan loop en zij…

11. Vrijdag, 12 augustus 2016

Dag 11 : Mae Hong Son - Mae Chaem

Het is een behoorlijk stuk rijden naar onze volgende stop, dus na het ontbijt pakken we de spullen weer in en trekken verder! Eerst nog even de auto voltanken bij de benzinepomp. We hoeven de auto niet te verlaten, maar doen het natuurlijk wel. Ik haal met de jongens nog even wat water en versnapperingen voor onderweg. Richard wacht tot de auto volgetankt is en de ruiten schoongemaakt zijn. De route van vandaag is prachtig. We rijden door…

12. Zaterdag, 13 augustus 2016

Dag 12 : Mae Chaem - Chiang Mai

Het valt niet mee om een ontbijtje te scoren in het dorp, maar naast ons hotel is een koffietentje en daar halen we in ieder geval heerlijke verse koffie. Het valt ons op dat er erg veel echte koffietentjes zijn (zoals DE en Doppio) waar de koffie vers gemalen wordt. Een paar keer hebben we in een koffietentje gezeten waar de koffie ook werd gebrand. Richard drinkt eigenlijk nooit koffie op vakantie maar lust het hier maar al te graag. Ontbijt is er vandaag dus niet te halen; dan maar wat crackers die we nog hebben. …

13. Zondag, 14 augustus 2016

Dag 13 : Chiang Mai

Heerlijk zo'n appartement! We genieten volop. Als we rond negen uur wakker worden, gaan Richard en ik eerst de auto terugbrengen naar de airport. De verhuurperiode zit erop. Zonder problemen rijden we naar de afgesproken plek en het afmelden is zo gebeurd. We gaan met de taxi terug naar het appartement en nemen nog even een paar warme broodjes mee bij de bakker in het winkelcentrum. In het appartement vinden we onze jongens…

14. Maandag, 15 augustus 2016

Dag 14 : Chiang Mai

De ochtend verloopt bijna hetzelfde als gisteren. Uitslapen tot na negen uur en dan uitgebreid sporten in de gym. Het is vandaag ook behoorlijk regenachtig en als het regent dan ben je ook gelijk kletsnat.…

15. Dinsdag, 16 augustus 2016

Dag 15 : Chiang Mai

Voor jullie begint het misschien saai te worden, voor ons nog lang niet: in de ochtend uitslapen, heel lang zwemmen en dan ontbijten. Daarna gaan we nog een keer naar de Zoo. Twee weken geleden waren Niels en ik samen geweest en Jort wilde er toch ook nog wel graag heen. De toegangsprijs is voor volwassenen 150 bath en voor kinderen 70 bath (ongeveer 3,25 en 1,75 euro), dus past prima binnen ons budget:-). Het is een stuk rustiger dan de vorige keer al zijn er wel een paar grote schoolklassen aanwezig …

16. Woensdag, 17 augustus 2016

Dag 16 : Chiang Mai - Chae Son

Tijd om te vertrekken uit het appartement. We zijn heerlijk tot rust gekomen en kunnen er weer tegenaan. Bij AVIS hebben we een auto gehuurd en 's ochtends halen we de auto met z'n vieren op. Daarna wachten we in het appartement op vriendin Golf die de sleutels weer in ontvangst komt nemen. We communiceren via de app Link, een soort whatsapp. En ook uit Hong Kong krijgen we nog een berichtje van de verhuurder. Alles verloopt via plan en…

17. Donderdag, 18 augustus 2016

Dag 17 : Chae Son - Mae Rim

Richard slaapt heerlijk, wij iets minder. Ondanks de ongemakken een prachtige plek om de nacht door te brengen! Richard en ik nemen om de beurt een douche in de buitendouche. Het water loopt gewoon tussen de planken door naar beneden en er zit ook geen dak boven. Opgefrist en na een snel ontbijt op bed van cornflakes, water en een voor ons onbekend fruitsoort trekken we verder…

18. Vrijdag, 19 augustus 2016

Dag 18 : Mae Rim - Chiang Dao

We slapen uit en krijgen een heerlijk ontbijt voorgeschoteld. American breakfast met een omelet, een schaaltje banaan en papaya. Jort en Niels nemen cornflakes met sinaasappelsap. We kunnen er weer tegenaan! Het is 11 uur als we wegrijden. We trekken verder naar het Noorden, langs de grens met Myanmar. Vandaag reizen we maar 45 kilometer verder. En het is lunchtijd als we Chiang Dao binnenrijden. We rijden een paar honderd meter het stadje in. Het is niet groot en ik spot een restaurantje waar het druk is en op het uithangbord staat "Chiang Dao Coffee and Bakery". Perfect voor ons…

19. Zaterdag, 20 augustus 2016

Dag 19 : Chiang Dao - Doi Angkang

Het eten gisteren was al helemaal top, het ontbijt is ook fantastisch. De jongens hebben toast met jam en de toast is een dikke plak geroosterd volkorenbrood (ik denk ook Duits). Ze eten allebei vijf sneden, wow! Op deze plek zouden we best nog een nachtje willen slapen en zeker niet alleen voor het eten :-)…

20. Zondag, 21 augustus 2016

Dag 20 : Doi Angkang - Mae Salong

In Ang Khang eindigt ook de weg, dus we moeten een stuk terugrijden om verder te komen. Het zonnetje schijnt en we hebben eindelijk een mooi zicht op de bergen. Het ontbijt is erg uitgebreid, we kunnen zelfs croissantjes afbakken in een oven. Voor de Chinezen en Thai zijn er ook heel veel warme gerechten te krijgen. We eten buiten onder een afdakje. Het is behoorlijk fris. We zitten heel erg afgelegen in de bergen, toch is er een pokestop en gym dichtbij. We hebben nog nooit…

21. Maandag, 22 augustus 2016

Dag 21 : Mae Salong - Chiang Rai

Het is niet duidelijk of het hotel ook ontbijt serveert, we laten het erbij. We hebben onze eigen koffie en thee bij ons en nog wat cornflakes, crackers en appels. Ook heb ik gisteren een fles melk gekocht. De mannen vinden de melk hier superlekker, nog lekkerder dan thuis. We rijden vroeg weg voor ons doen, om half negen hebben we alles ingepakt, is het ontbijt op en kunnen we vertrekken. De auto moet vanochtend ingeleverd worden bij AVIS op de airport van Chiang Rai. In Chiang Rai zullen we twee nachten overnachten, voordat we weer naar Duitsland vliegen. Daar denken we nog maar niet al te vaak aan…

22. Dinsdag, 23 augustus 2016

Dag 22 : Chiang Rai

We slapen heerlijk en we slapen ook lang uit. Richard klopt na negen uur op onze deur en we worden wakker. We haasten ons naar het ontbijt. Een enorm uitgebreid ontbijtbuffet! We smullen ervan. Na het ontbijt gaan Jort en Niels weer zwemmen. De strandbal laten ze vol water lopen. En ze spelen ermee totdat de bal uit elkaar spat. Die hoeft niet meer mee naar Nederland.... Het is onze laatste dag vandaag. We overleggen wat we vandaag gaan doen. Jort wil heel graag nog naar een waterval of hotsprings. Ik kan in de buurt niets vinden. Dan besluiten we om…

23. Woensdag, 24 augustus 2016

Dag 23 :  Chiang Rai - Bangkok - Beijing

24. Donderdag, 25 augustus 2016

Dag 24 : Beijing - Frankfurt

We vinden het leuk om iets van je horen !

Lees de reacties in ons gastenboek of laat er zelf een voor ons achter.