Elephant PooPooPaper park

18 augustug 2016
Dag 17
Chiang Mai - Mae Rim

Richard slaapt heerlijk, wij iets minder. Ondanks de ongemakken een prachtige plek om de nacht door te brengen! Richard en ik nemen om de beurt een douche in de buitendouche. Het water loopt gewoon tussen de planken door naar beneden en er zit ook geen dak boven. Opgefrist en na een snel ontbijt op bed van cornflakes, water en een voor ons onbekend fruitsoort trekken we verder.

Jort wil heel graag nog een keer naar de waterval van gisteren. Het ligt op de route naar ons volgende hotel, dus dat is geen probleem. We zijn de eerste bezoekers en het zonnetje schijnt er vrolijk bij. Dit keer starten ze boven, klauteren helemaal naar beneden (zo'n 200 meter) en daarna ook weer omhoog. Ik loop naar beneden en maak foto's als ik ze zie bij de tussenstops. Het is er weer prachtig. Ik zit heel rustig en er fladderen tientallen vlinders om je heen en gaan op je zitten. Hele grote bruine vlinders, kleine gele en blauwe vlinders, prachtig. Ik wil ze zo graag op de foto hebben, maar dat lukt niet erg. De jongens genieten weer op en top. Boven raak ik ondertussen aan de praat met een Franse mevrouw, haar man en schoondochter zijn ook naar beneden gelopen om weer naar boven te klauteren.

Rond de middag zijn we uitgekeken bi de waterval en gaan we lunchen bij een restaurantje aan de weg. De route gaat glooiend langs rijstvelden en kleine dorpjes. Rond 13.00 uur zijn we bij het Country Retreat Resort. Hier hebben we voor 1 nacht een bungalow. Even schiet ik behoorlijk in de stress als ik mijn portemonnee niet kan vinden. Gelukkig vind ik hem later op aanwijziging van Richard op het bed liggen. We zouden al bijna terugrijden naar het restaurant waar we gegeten hadden..."Ach" zei Richard: "Je reist al ruim 20 jaar en je bent nog nooit wat kwijtgeraakt. Dan zal het nu ook wel niet zo zijn". Pfff...

Om af te koelen nemen we een korte duik in het zwembad. Het is een zout waterbad, weer eens wat anders dan een chloorbad!
Daarna toch nog even op stap. Op een paar minuten rijden van onze plek is het Elephant PooPooPaper park. We hadden er nog nooit van gehoord. Hier maken ze papier van olifantenpoep en kun je zelf het hele proces van poep tot papier live zien (en doen!). Erg leuk en educatief gedaan. We scheppen zelf ook een vel papier van een bal poep. Aan het einde kun je een boekje of een kaart van geschept papier beplakken met vormpjes en letters. Niels en Jort beplakken een notitieboekje. In het cafe drinken we een lekker bakje koffie met koek en muffins.

Rond etenstijd zijn we weer bij onze bungalow. We kunnen hier ook eten. We moeten er even op wachten, maar dat is het waard. Echt super lekker vers klaargemaakt eten. Na het eten gaan de jongens weer uitgebreid zwemmen, ze kunnen er echt geen genoeg van krijgen. Het overnachten in een hotel met een zwembad kost ons vaak wel wat meer geld, het is het elke keer dubbel en dwars waard. Dat was al zo toen we met een peuter en een kleuter begonnen te reizen en is tot nu toe altijd gebleven. Ook al is er nu compeetitie van de "schermpjes".