s' Avonds bij het zwembad van Villa San P Seua sfeerverlichting

7 augustug 2016
Dag 6
Chiang Mai

Jort heeft koorts als we wakker worden en nog steeds veel keelpijn. Hij gaat na het ontbijt weer naar bed en we besluiten dat Niels en ik er samen een dagje op uit gaan. We laten ons door de songtaew van het hotel afzetten bij de Chiang Mai Zoo! Het is best een stuk rijden, we doen er ongeveer een uur over door het drukke stadsverkeer. De songtaew zijn pick-up's waarbij in de overdekte laadbak bankjes aan de zijkanten zijn geplaatst. Tussen het dak en de bankjes zit ruimte om te kijken maar die zijn voor ons veel te laag. Je ziet daardoor bijna niets van de omgeving. We vangen onderweg heel veel pokemon en doordat je op de telefoon naar Google Maps kijkt, kunnen we nu aan de pokestops al zien waar we zijn.

De dierentuin is vooral heel erg uitgestrekt en ligt prachtig onderaan de bergen. We willen graag de panda's zien en het aquarium. Dat is gelukt! Gelukkig waren de panda's ook wakker en konden we zien hoe ze bamboo eten en elke keer een nieuw stuk pakten. Erg leuk om te zien!

Er rijdt een shuttlebus door het park waarmee je de grote afstanden kunt overbruggen. Wij lopen een groot gedeelte gewoon zelf. Na de panda's gaan we naar het aquarium. Het valt ons wat tegen, maar toch vermaken we ons prima. Het aantal Chinese toeristen is enorm. Niels zei al: "alsof we weer in China zijn!". We hadden geen lunch meegenomen en ook de koffiepauze was erbij ingeschoten. Als ze in een kraampje verse wafels staan te bakken, dan kunnen we die niet weerstaan. En nemen allebei een grote wafel als lunch. Eenmaal buiten besluiten we een stukje met de bus te gaan en dan zien we wel waar we uitstappen. De volgende stop is een soort kinderparadijs met ballenbak en waterspeeltuin. Die waterspeeltuin had Niels nog wel mee willen pakken, maar helaas, hier was ik niet op voorbereid! We rijden door en gaan er bij de volgende halte uit. We zien een neushoorn en het domein van de apen. Ik weet natuurlijk niet hoe de dieren verzorgd worden, maar zo op het oog hebben ze heel veel ruimte en kunnen ze vrij rondlopen op een grote heuvel. Ik zie de lucht ineens betrekken en we rennen snel naar een overkapping bij de busstop. Het begint te stortregenen. Doordat de weg redelijk steil omhoog gaat, gutst het water al snel naar beneden. We wachten maar gewoon totdat het wat droger wordt of de volgende bus komt.

De volgende bus is er eerder dan de regen is gestopt en we kunnen ons nog bij de bus in proppen. We maken de tour af en stappen bij de overdekte uitgang uit. We hebben geen zin om in een paar minuten volledig doorweekt te raken, dus regelen een plekje in de songtaew. We kunnen aanschuiven bij anderen en daardoor kunnen we voor weinig helemaal naar de andere kant van de stad. We zitten ruim een uur in de taxi, het is enorm druk vandaag. We willen graag nog stokbrood voor Jort halen, zodat hij wat op kan knappen. Via Facebook Messenger hebben we de hele dag regelmatig contact met elkaar en zo weet Richard ook waar we zijn. En Jort kan online bijhouden welke pokemon we voor hem gevangen hebben.

In het winkelcentrum is het ook smoordruk, dus we lopen gericht naar de bakker en halen nog wat fruit en crackers voor morgen. Als we thuis zijn, heb ik de puf er wel wat uit en ga een uurtje op bed liggen. Jort slaapt dan ook. Hij voelt zich gelukkig een stuk beter en heeft geen koorts meer. Richard heeft vanmiddag voor Jort een dvd speler geleend en samen hebben ze een film gekeken. Richard en Niels nemen een duik in het zwembad dat inmiddels mooi verlicht is.

Om ons relaxte verblijf in dit hotel af te sluiten, laten de mannen in het donker een prachtige wensballon op. Ze doen het verbazend goed, al ben ik blij dat ik kan zien dat ze ook daadwerkelijk gedoofd weer naar beneden komen. Morgen verlaten we Chiang Mai voor een weekje in een rustiger omgeving. We gaan naar Pai!