Kanoën op de Ping-river in Chiang Mai

6 augustug 2016
Dag 5
Chiang Mai

We kunnen het wel, lang uitslapen.. We werden tussen half tien en tien uur wakker en zaten om half elf aan het ontbijt in de tuin. Jort en Niels een bord vol toast met jam. Richard een omelet met toast en mijn bakje joghurt en ik een bakje muesli met fruit. Na het ontbijt lees ik op Twitter dat in Thailand Pokemon Go beschikbaar is gekomen. We hadden al eerder gekeken, maar zagen nog geen pokestops en gyms. Na vanochtend dus wel!

Met de jongens ben ik gelijk naar buiten gegaan en we hebben zo'n vijf kilometer gelopen door de omgeving. Bijna elke tempel is een pokestop. Een mooie reden om van tempel naar tempel te lopen! Onderweg een flesje water en een ijsje gehaald bij de 7Eleven. Er waren heel veel pokemon te vinden en we konden onze pokedex direct aanvullen met nieuwe pokemon. Als we net weer binnen zijn, zien we toch weer een bijzondere op onze telefoon. Niels wil natuurlijk gelijk naar buiten. Jort blijft binnen. Hij is niet helemaal fit. Hij heeft wat last van zijn oren en heeft keelpijn. Gelukkig hebben we druppels en tabletjes mee.

Richard heeft ondertussen de website weer helemaal bijgewerkt. 's Middags gaat Richard met de jongens in een kano op de rivie bij het hotel. De stroming is sterk dus eerst tegen de stroming in en vervolgens terug laten drijven. Dat doen ze een paar keer. Het begint behoorlijk te regenen maar dat vinden de jongens alleen maar leuk. Met zo'n 30 graden maakt dat niets uit. Het peddelen tegen de stroming in is vermoeiend zodat het kanoën minder lang duurt dan gewild. Na het aanmeren, springen ze alledrie het zwembad in en gaan met de GoPro onderwater filmpjes maken.

Jort gaat daarna weer even op de bank liggen lezen, we drinken een bakje koffie en maken ons klaar om naar de avondmarkt te gaan. In de taxi vangen Jort en Niels weer de nodige pokemon. Tijdens het eten zet Niels een Lure aan, zodat we tijdens het eten nog meer kunnen vangen. Daarna lopen we een uurtje over de markt. Ondanks dat Pokemon vandaag pas in Thailand is, spotten we hier ook al veel pokemonjagers. Natuurlijk hebben onze jongens gelijk contact en ze wisselen informatie uit. Het spel verveelt ons in ieder geval nog niet!

Als we weer op onze hotelkamer zijn, regelt Richard een auto voor de komende week en zoeken we informatie over wat we morgen gaan doen. Jort en Richard zijn daarna al snel weer verdiept in hun boeken. Niels en ik gaan beneden darten en Jengo spelen. En daarna zelf ook nog wat lezen. Een heerlijke ontspannen dag!