Elke avond films kijken op Railay beach...

1 augustus 2014
Dag 34
Krabi

Wakker worden, zwembroek aan en dan zwemmen tot het ontbijt bij de poolbar wordt geserveerd. We hebben nog geen boodschappen kunnen doen en daarom ontbijten we bij het resort.

Het is 's morgens gelijk al warm, het koelt niet echt af 's nachts. Ik heb echt geen idee hoe warm het hier is, maar overdag zal het rond de 35 graden zijn. Met in de avond en ochtend een paar graden koeler.

Om tien uur bestel ik de tuktuk en die brengt ons naar Ao Nang Beach. We hebben geen idee wat we willen, we zien het wel! In Ao Nang Beach vertrekt de boot naar Railay Beach en daar hebben we goede berichten over gelezen. We kopen een retourtje en gaan nog snel naar de minimarkt voor blikjes drinken. Daardoor missen we de boot net. Gelukkig varen ze af en aan. Het is ontzettend toeristisch hier en we raken aan de praat met een ander Nederlands gezin. En hebben gelijk erg veel lol met elkaar. De moeders zien de boottocht namelijk niet zo zitten en de vaders en kinderen kunnen niet wachten. Er is veel golfslag en we zien andere boten met moeite door de branding komen. De longtailboten staan tegen de golven aan en komen met een klap weer terug op de zee.

Voordat we aan boord kunnen, moeten we eerst een stuk door het water lopen. Dat maakt het avontuur wel echt af.
Met zo'n 15 man zitten we in het bootje en daar gaan we. Een hoop kabaal en ook wij gaan plat op de golven. Jort vindt het echt fantastisch, hier kan geen wildwaterbaan tegenop. Ik zit overdreven te gillen met de andere Nederlandse moeder en doe af en toe mijn ogen dicht en houd de bankjes stevig vast. De boottocht duurt 20 minuten en de zee blijft ruig. Maar wat zien we adembenemende uitzichten. Limestone rotsen, knalblauw water, schuimkoppen die tegen de rotsen knallen. Het is vele malen mooier dan de foto's en plaatjes die we gezien hebben.

Bij aankomst op Railay lopen we ook weer door het water naar de oever. Bij Niels komt het tot zijn middel. De zee is warm, 30 graden. We besluiten een paar honderd meter over het strand te lopen en daar onze handdoeken uit te spreiden. Hoppa, gelijk de golven in. Wilde golven! De omgeving is echt prachtig.

Het zwemnnen in de zee houden we anderhalf uur vol. Dan zijn we allemaal lang genoeg in de zon geweest! We lopen via "walking street" naar het Mangrove restaurant. Hier zitten we in de schaduw en nemen verse fruitsappen en -shakes. Dan voelen we dat de zon toch behoorlijk gebrand heeft en besluiten dat we niet meer in de zon kunnen. In een ander tentje drinken we koffie en flesjes water en zien dan in de verte onze boot liggen. Ook al zijn we nog een halfuur te vroeg (de boot vertrekt om drie uur), in de boot zitten we in de schaduw en waait het wat. Al snel komen er meer mensen naar de boot en ook de Nederlandse familie is er weer. We weten wat we kunnen verwachten van de terugtocht. Jort en Niels gaan beiden vooraan zitten, allebei aan een kant. Spectaculair vinden ze het! Ik ben blij dat ik na 20 minuten volle zee weer aan de kant sta.

Tuktuks staan ons op te wachten en we betalen iets meer, zodat hij wacht als wij inkopen doen bij de 7Eleven. We slaan brood, melk, sap, koffie en fruit in, de komende dagen maken we zelf ons ontbijt en lunch.

Bij aankomst in ons resort spoelen we bij de buitendouche het zand van ons af en springen direct het zwembad in. Afkoelen! Diner bij ondergaande zon...biertjes en een glaasje wijn erbij, heerlijk! Vakantie met een hoofdletter.