Reclameborden in Sihanoukville

14 juli 2014
Dag 16
Sihanoukville

Terwijl de jongens al voor de openingstijd van het zwembad erin liggen (8.00 uur) ontbijten wij in het restaurant. Op het menu staat ook cornflakes met warme melk, dat hebben we in andere restaurants nog niet gezien. Niels houdt hier erg van. Verder bestaat het ontbijt uit croissantjes en toast met boter of jam.

Met de shuttlebus gaan we naar het centrum van Sihanoukville. Erg chaotisch en druk. We laten ons bij een grote supermarkt afzetten en zoeken allemaal wat lekkers uit. De supermarkt is erg internationaal. Ze verkopen bijvoorbeeld Gatorade sportdrank, Wasa knackerbrod, bounty/snickers/mentos en bastonjekoeken van Lu. Dus mocht je 4 dollar over hebben voor een pak koekjes, dan ligt het hier! Een blikje Fanta Green kostte 0,38 dollarcent en Nieuw Zeelandse appelsap 0,50 dollarcent. Ook verkochten ze "dutch milk": 2,20 dollar voor een halve liter Nederlandse melk. Samen met verse stokbroden een prima lunch.

We kiezen allemaal een chocoladereepje uit. Een bounty valt dan weer mee, 1 dollar. En wat voorraad voor in de bus morgen, tarwebiscuit en soepstengels met bekertjes chocoladepasta. Al met al toch heel wat dollars, voor minder lagen we gisteren de hele dag aan het strand bij de Beach Club en bestelden maar raak. Bij een stalletje met zwemspullen regelen we twee zwembrillen. Er zit aardig wat chloor in het zwemwater en de oogjes zien aardig rood na een tijdje zwemmen.

We weten niet zo goed wat we verder nog in de drukke stad moeten doen. We pakken de tuktuk naar Otresbeach. Niels "zeurde" er de hele dag al over en het kon hem niet snel genoeg gaan. Waren we gisteren de enige buitenlanders, vandaag worden de bedden drooggemaakt en zijn er zo'n 20 man in het water. De golfslag is natuurlijk ook een stuk minder. We moeten echt wachten op een flinke golf. Maar het blijft een heerlijk tijdverdrijf. Richard blijft op een ligbed liggen, ik ga 1x met de jongens de zee in. Omdat het water zo rustig is, kunnen ze ook prima zelf. Het zeewater is warm, zo rond de 28/30 graden. Je loopt er zo in en koelt niet echt af.

Vanavond eten we voor de laatste keer in de hotelschool. Ze doen zo hun best om alles goed te doen voor de gasten, dat je er soms een beetje ongemakkelijk bij voelt. We hebben echt het idee dat de jongeren het leuk vinden om te doen. Ook zijn ze erg nieuwsgierig en willen graag hun Engels oefenen. De meesten praten opvallend goed Engels. Wij hebben het hier erg naar ons zin gehad!