Bouwvakkers op enige hoogte in Bangkok

2 juli 2014
Dag 4
Bangkok

Het is al erg warm als we wakker worden. We zouden natuurlijk vandaag tempels kunnen bezoeken of naar het paleis kunnen gaan, maar we besluiten om naar het waterpark Fantasia Lagoon te gaan. We vermoeden dat we de komende weken nog genoeg cultureel kunnen snuiven en komen aan het eind van de reis toch ook weer in Bangkok. We gaan eerst met de watertaxi, dan een klein stukje met de BTS en pakken daar een taxi die ons voor de deur afzet. In totaal toch weer een rit van meer dan een uur!

Het waterpark ligt bovenop het dak van een grote mall. We kunnen ons vooraf niet bedenken hoe groot de mall dan wel moet zijn. Zodra we de mall binnen zijn, eerst weer op zoek naar eten. In Canada en Amerika hadden we in de camper altijd een grote voorraad, maar trekken met een rugzak betekent dus ook vaak en overal eten en drinken kopen. We vinden in de foodcourt een bakkerij met allerlei lekkere broodjes. Croissantjes, krakelingen en koffiebroodjes. Hier nemen we wat van mee en gaan met lange roltrappen naar de vierde verdieping.

De entree is laag (2,65 euro voor kind, 4,00 voor volwassenen) en badmuts verplicht. We huren handdoeken, kluisje, tubebanden en natuurlijk de badmutsen. Het is er heerlijk rustig, 1 toeristenfamilie en een paar Thaise families. De hele ochtend en middag zwemmen we in de lazy river, gaan van glijbanen en "hangen" wat rond. Ik loop 's middags ook nog een rondje door de mall en haal een verse fruitsalade, mango en neem nog wat verschillende pakjes drinken mee (je koopt ze per stuk). Jort vindt alles te zoet, maar iets anders dan water en melk is ook wel es lekker! Deze pakjes drinken worden het ook niet, maar we vinden wel bekers met slushpuppie en die vindt hij erg lekker!

Na het zwemmen slenteren we nog door de mall en zien bij de uitgang dat het stortregent. Nog maar even wachten dus! We gaan in de rij staan voor de taxi en op het moment dat we aan de beurt zijn, regent het al minder. De taxi brengt ons weer naar de BTS en met de boot gaan we terug naar het appartement. Bij de bootterminal is ook een kleine markt. Het viel me op hoe gewoon Jort en Niels het vinden om hier te lopen. Alsof ze er al jaren lopen. Terwijl ze de nauwe straatjes met overal eetkraampjes, hele aparte geuren, kippen hangend aan een haak, mensen bedelend bij de ingang van de metro gisteren voor het eerst zagen.

Terwijl wij blij zijn dat we kunnen zitten, willen Jort en Niels nog even naar de fitness. Dat muizeslaapje in de taxi heeft blijkbaar weer energie geleverd. De fitnessruimte ziet er dan ook wel heel mooi uit.

Voor de reisdag van morgen staan er nog een paar acties open die vandaag af moeten, reizen is net werk ;-). Ik regel een taxi voor morgenochtend en check in bij Air Asia voor de vlucht naar Siem Reap. Ook laat ik het hotel van morgen weten wat ons vluchtnummer is en hoe laat ze ons kunnen verwachten in verband met de transfer die ze aangeboden hadden. We verlaten Thailand en gaan voor een nog onbekend aantal dagen naar Cambodja!